Smurfit-Kappa

Smurfit Kappa MNL

Geslaagde lokale pilot zet directie Benelux op scherp

"Zo kan het dus ook" moet de directie op het hoofdkantoor haast wel gedacht hebben. Een onderhoudsmanager met lef en geloof in de aanpak van BVO had ons op eigen houtje opdracht gegeven voor zijn eigen locatie, zonder hier al te veel ruchtbaarheid aan te geven. Eerst de resultaten afwachten, dan komt de rest vanzelf wel. De inkoopafdeling van het hoofdkantoor kreeg toch lucht van deze vermeende 'pilot' en keek nieuwsgierig en argwanend tegelijk vanaf de zijlijn mee. En met het opleveren van de resultaten bleef het gejuich aanvankelijk uit: bijna 350 duizend euro kostenbesparing per jaar is simpelweg niet geloofwaardig en daarmee kon het niet kloppen, aldus de inkopers. De vraag was waarop we vanuit BVO allemaal hadden gesaneerd en welke verborgen kosten er nog zouden bijkomen in de loop van de tijd.

Pilot als proef op de som
De proef op de som dus maar; de kracht van een pilot. Het laat zich raden dat de besparing ruim gehaald werd, zowel het eerste jaar, alsook het tweede jaar. En inmiddels is al duidelijk dat ook het derde jaar weer tonnen lager gaat uitvallen dan alle jaren voor de transitie door BVO & Partners. Uiteraard zonder te saneren; integendeel. Het dienstenpakket is veel uitgebreider dan ooit hiervoor. Letterlijk meer voor minder.

Directie hoofdkantoor kiest voor BVO
De directie op het hoofdkantoor was inmiddels wel overtuigd geraakt van de mogelijkheden binnen diverse andere locaties. Met BVO & Partners werden afspraken gemaakt om gefaseerd andere vestigingen 'op te pakken en aan te sluiten', zodat voortaan een eenduidige visie op onderhoud en schoonmaak binnen de groep werd gehanteerd. Met als gevolg veel minder interne rompslomp, significante afname van energie in de administratieve organisatie en uiteraard forse en structurlele kostenverlaging.

Contractbeheer door BVO
Om te voorkomen dat binnen de verschillende locaties individuele personen onbewust alsnog hun eigen draai zouden kunnen geven aan de bepalingen van de gekozen visie, heeft BVO het contractbeheer op zich genomen. Deze beheersactiviteiten hebben betrekking op kwalitatieve en kwantitatieve voorwaarden, de administratieve organisatie, controle en communicatie met betrekking tot de contractueel overeengekomen rechten en plichten van de opdrachtgever. Kortom, BVO & Partners plant namens de opdrachtgever de operationele activiteiten en zorgt dat ze worden uitgevoerd en administratief vastgelegd. Ontzorging 2.0 dus.

Bent u geïnteresseerd in onze diensten? Wij helpen u

Wij willen precies weten waar u behoefte aan hebt, zodat wij u de optimale oplossing kunnen bieden. Laat ons weten wat u wilt en wij zullen ons uiterste best doen om u van dienst te zijn. 
Een afspraak boeken
Share by: